با ما تماس بگیریدو نظرات خود را برای ما بفرستید....kian.azar@gmail.com برای ایجاد یک دنیای شاد،انسانی ،مرفه و برابر باید همه خواستاران آن تلاش کنند تا ایجاد آن میسر شود،بیایید با هم برای ایجاد آن تلاش و مبارزه کنیم

Monday, January 07, 2008

بیانیه حزب کمونیست کارگری درمورد "انتخابات" مجلس اسلامی:

جمهوری اسلامی باید برود!

نمایش "انتخابات" دوره هشتم مجلس اسلامی در پیش است. طبق معمول عده ای اوباش اسلامی و لیستی از "صلاحیت دار" ترین شیادان و مدافعین جمهوری اسلامی را اعلام میکنند که از بین آنها کسانی "انتخاب" شوند. این مضحکه با نازلترین معیارها نیز شایسته نام انتخابات نیست. حزب کمونیست کارگری همچنانکه بارها اعلام کرده است چنین نمایشی را حتی شایسته تحریم نمیداند. کل بساط انتخابات را باید بر سر رژیم خراب کرد. حکومت اسلامی مورد انزجار عمیق مردم است و باید برود. این حکم مردم است. حزب خواهان دخالت فعال مردم علیه مضحكه "انتخابات"، طرح مطالبات و خواسته های خود و بازخواست سران و مقامات و کل رژیم اسلامی در میتینگ ها و تجمعاتی است که به این مناسبت برپا میشود.

این فراخوان با توجه به اوضاع و احوال سیاسی اکنون اهمیتی دوچندان می یابد. مشخصه اصلی اوضاع حاد شدن بحران جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن است. جدال بین آلترناتیوهای چپ و راست جامعه در قبال پاسخگویی به بحران جمهوری اسلامی بالا گرفته است. تا آنجا که به فضای اعتراضی جامعه برمیگردد آشکارا چپ و سوسیالیسم و آزادیخواهی و برابری طلبی دست بالا دارد. راست گرچه حربه جنگ و رژیم چنج را در قبال بحران جمهوری اسلامی همچنان در آستین دارد ولی فعلا به تلاش آمریکا برای استحاله و تعدیل رژیم چشم دوخته است. در این اوضاع، نمایش کذایی انتخابات از سوی نیروهای راست جامعه (از پوزیسیون تا اپوزیسیون) فرصتی تلقی میشود تا سیاست های خود را به پیش ببرند. چنین است که حول این انتخابات دعوای جناح های رژیم برای قدرت گیری و طرف حساب شدن با غرب شدت می یابد. صف ورشکستگان دوم خردادی خارج از حکومت با شعار "انتخابات آزاد" و "نظارت بین المللی" و نظیر اینها فعال میشوند. شبیه صفبندی که حول خطر جنگ و با شعارهای نظیر "جبهه متحد ضد جنگ" و "صلح و دمکراسی" در دفاع از وضع موجود و علیه جنبش سرنگونی و صف سوسیالیسم شکل گرفته بود، دوباره حول "انتخابات و صلح و دمکراسی" فعال میشود. تفاوت اینبار این است که دفاع از وضع موجود به بهانه "انتخابات عادلانه" و یا فرستادن مردم بدنبال نخود سیاه اصلاح حکومت حتی دشوارتر و آبروباخته تر از ترساندن آنها از خطر جنگ و بعد توصیه تمکین به وضع موجود تحت لوای "دفاع از مدنیت" و "دفاع از آب و خاک" و غیره است. لذا صفوف راست و صف حفظ وضع موجود در هم ریخته تر و ضعیف تر از مقطع بالا گرفتن تهدید جنگ است. این، موقعیت را برای تعرض مردم و چپ و سرنگونی طلبی و عقب راندن جمهوری اسلامی مساعد تر میکند. در چنین شرایطی، دخالت فعال مردم در خراب کردن مضحکه انتخابات بر سر رژیم و بهم زدن توازن قوا به نفع خود اهمیت بیشتری می یابد.

حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم محروم و زحتمکشن، همه زنان و جوانان را فرامیخواند تا از هر فرصتی استفاده کنند و فعالانه برای طرح خواست های خود و بازخواست جمهوری اسلامی و مقاماتش به میدان بیایند. نباید بی تفاوت بود، باید فعالانه برای تغییر توازن قوا به زیان کل رژیم و به نفع مردم تلاش کرد. تا همینجا شاهد بوده ایم که دانشجویان در مواردی نظیر سخنرانی های اخیر کروبی در شیراز و خاتمی در تبریز، خواست آزادی دانشجویان در بند و همه زندانیان سیاسی و شعار آزادی و برابری را بالا بردند. قبلا در جریان انتخابات رئیس جمهوری اسلامی شاهد بودیم که چگونه کارگران رفسنجانی را سکه یک پول کردند، مردم پوسترها را پاره کردند و هرجا توانستند بساط شان را بهم ریختند. اینها الگوهایی از تعرض مردم در جریان مضحکه انتخابات رژیم بوده است. اما از این ها میتوان و باید جلوتر رفت. هرجا که جمعیتی گرد آمده است باید فورا پرچم خواست ها و شعارهای مردم از "معیشت، منزلت حق مسلم ماست" تا "آزادی، برابری، هویت انسانی" بالا برود. هر اجتماعی با شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" به لرزه درآید و تبدیل به عرصه ای برای مبارزه علیه حجاب و آپارتاید جنسی شود. باید چنان کرد تا جهان بروشنی ببیند که مردم ایران حکم به رفتن جمهوری اسلامی داده اند. باید مضحکه انتخابات را به فرصتی برای پیشروی بیش از پیش صف آزادیخواهی و برابری طلبی و بالاتر بردن پرچم جمهوری سوسیالیستی تبدیل کرد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ دی ١٣٨٦، ٦ ژانویه ٢٠٠٨

No comments: