با ما تماس بگیریدو نظرات خود را برای ما بفرستید....kian.azar@gmail.com برای ایجاد یک دنیای شاد،انسانی ،مرفه و برابر باید همه خواستاران آن تلاش کنند تا ایجاد آن میسر شود،بیایید با هم برای ایجاد آن تلاش و مبارزه کنیم

Tuesday, November 07, 2006

در مورد"کمپین قانون بی سنگسار


کمیته بین المللی علیه سنگسار



در مورد"کمپین قانون بی سنگسار

اخیرا کمپینی در ایران آغاز بکار کرده است که هدف خود را لغو قانون وحشیانه سنگسار اعلام کرده است. تعدادی از شخصیتها و نهادهای داخل ایران از جمله امضا کنندگان و یا فراخوان دهندگان این کمپین هستند
کمیته بین المللی علیه سنگسار این حرکت را مثبت ارزیابی کرده و آنرا گامی دیگر در جهت اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران میداند. این حرکت یکی دیگر از نتایج پیشروی جنبش جهانی علیه قوانین وحشیانه سنگسار در دنیا و همچنین یک نمونه دیگر از پیشروی جنبش ما در جامعه و هژمونی جنبش چپ در ایران است. گرایشاتی که تا کنون به اجبار یا مصلحت سکوت کرده و در مورد این شنیع ترین رفتار با زنان و مردان حرفی نمیزدند٬ اکنون جلو آمده و با وضوح علیه سنگسار حرف زده و خواهان ملغی شدن قانون سنگسار میشوند٬ این جای خوشحالی است.

سنگسار رفتاری قرون وسطایی و وحشیانه است که برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و برای دفاع از موجودیت حکومتهای ترور و وحشت اسلامی و یا اعمال نفوذ باندهای اسلامی در مناطقی از جهان اعلام و اجرا میشود. مبارزه بر علیه این سبعیت غیر قابل تصور٬ به قدمت اجرای اولین احکام سنگسار در ایران و به قدمت روی کار آمدن حکومت اسلامی است. مردم و نهادهای مدافع حقوق انسانی و در راس آنها کميته بين الملي عليه سنگسار در ایران و در دنیا بر علیه این وحشیگری انزجار آور سالهای طولانی از مبارزه را پشت سر دارند.

فعالین حرکت مزبور در ایران همچنانکه در مصاحبه شادی صدر یکی از فراخوان دهندگان این کمپین به آن اذعان شده است٬ متاسفانه در مورد سنگسار در ایران و بر علیه آن تا کنون کمتر حرفی زده و فعالیت چندانی نیز انجام نداده اند. اگر چه تعدادی از اینها همچون شیرین عبادی٬ امکانات فراوانی برای اظهار نظر در این مورد داشته اند. اکنون که تعدادی از این فعالين پا به این میدان گذاشته و فعالیت برای لغو قانون سنگسار در ایران را پیش میبرند٬ یک گام به پیش است و میتواند جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار بیشتری برای لغو قانون وحشیانه سنگسار قرار دهد.
فعالین "کمپین قانون بی سنگسار" امروز دیگر باید متوجه شده باشند که این قانون وحشیانه به جنبش سیاه اسلام سیاسی و به جایگاه زنان در مذهب اسلام ربط دارد و دیگر در این مورد ابدا نمیتوان از عدم تناقض اسلام با حقوق زنان و یا رافت و عطوفت اسلام حرفی به میان آورد.

سنگسار وحشیانه و قرون وسطایی است . قربانیان آن اساسا زنانی هستند که رابطه جنسی خارج از ازدواج داشته و یا متهم به آن هستند. سکس امری است خصوصی. هیچ کسی و هیچ نهادی و دولتی نمیتواند در مورد آن قانون و مقررات تعیین کند. ولی مذهب اسلام ٬ سکس آزاد و برابر را برای زنان حرام دانسته و زن را وسیله خدمات دادن به مردان تعریف کرده است و زنان را مایملک مردان میداند. حجاب اسلامی٬ جدا سازی جنسی و آپارتاید جنسی و بی حرمتی مداوم و تحقیر و توهین به زنان جزیی از جوهره این مذهب و همه مذاهب است.

بعد از قدرت گرفتن اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه و بعد از روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران٬ سبعیت علیه زنان گسترش یافت و به یک امر روزمره تبدیل شد و تا کنون در طول دوره حکومت اسلامی و همچنین در دوران حکومت خاتمی "اصلاح طلب"٬ صدها زن و مرد در ایران سنگسار شده اند.
مبارزه علیه سنگسار یک جبهه مهم مبارزه علیه اسلام سیاسی و علیه حکومتهای اسلامی بوده و هست. در این مبارزه تا امروز جای بسیاری از فعالین٬ نهادها ٬ شخصیتها و احزاب خالی بوده است. بویژه در ایران و در بین فعالین و یا نهادهایی که خود را فعالین اصلاح قانون و فعال " جنبش زنان" میدانند تا کنون فعالیتی و کوششی و مبارزه ای بر علیه این وحشیگری غیر قابل توصیف را شاهد نبوده ایم.

کمیته بین المللی علیه سنگسار و جنبش مدافع جهانشمولی حقوق انسان باید برای دفاع از جان هر تک نفر و برای دامن زدن به یک جنبش گسترده اجتماعی علیه سنگسار ٬ به جنگ گرایشات سیاسی و جنبش های اجتماعی معینی میرفت. گرایشات و جنبش هایی در ایران و در دنیا که بدلایل منافع مادی خود٬ مبلغ بی تفاوتی و بی توجهی به این معضل و دامن زدن به یک پاسیویسم و لاقیدی در مورد این جنایت بزرگ علیه بشریت در این قرن٬ بوده اند. پاسخ و نقد ما به تزهای پست مدرنیستی٬ نسبیت فرهنگی و یا تقسیم دنیا به اسلامی و غیر اسلامی٬ پاسخ ما به تزهای رنگارنگ دولتهای غربی و مدافعین سرسخت آنها در موسسات "شرق شناسی" و "اسلام شناسی"٬ پس زدن جریاناتی که جهانشمولی حقوق انسانی را زیر سوال برده بودند٬ و همچنین پاسخ به جنبشی که توهم رفرم در اسلام و حکومتهای اسلامی را پراکنده میکرد و از عدم تناقض اسلام با حقوق زنان و یا تفاوت حقوق " زن مسلمان" با دیگران دفاع میکرد٬ یک بخش مهم و غول آسای کار ما بوده است.

با وجود تمام ناملایمات و سد و موانع این راه٬ فعالیتهای گسترده و جهانی ما موفقیتهای گسترده و سمپاتی میلیونی بخود جلب کرد٬ این فعالیتها سد مدیا را شکست و فشار عظیمی را روی نهادهای بین المللی و از جمله اتحادیه اروپا اعمال کرد. کمیسیون پاتن که از سوی اتحادیه اروپا به ایران رفت و با شاهرودی و مقامات حکومت اسلامی نشست داشت٬ قبل از سفر به ایران ٬ در شهر بروکسل با ما نشست داشت. اعضا این کمیسیون خواهان علنی نشدن این نشست بودند٬ چرا که از جمهوری اسلامی و " حساسیت" آن به این نشست مشترک بیمناک بودند. بعد از این سفر٬ شاهرودی تحت فشار بین المللی مجبور شد اعلام کند که سنگسار در ایران " متوقف" میشود و احکام اعلام شده اجرا نمیشود و احکام جدید هم اعلام نمیشود.
اما یکسال بعد اولین حکم بر علیه یک نوجوان 14 ساله در مریوان ژیلا ایزدی اعلام شد. و وقتی که در فاصله کوتاهی متوجه شدند که یک جنبش جهانی گسترده علیه حکومت اسلامی و فشار به اتحادیه اروپا و سازمان ملل راه افتاد٬ حکومت اسلامی عقب نشست و حکم ملغی شد.
تا کنون و در طول 5 سال گذشته ٬ جنبش جهانی علیه سنگسار باعث نجات جان دهها نفر در ایران و پاکستان و سودان و نیجریه و افغانستان شده است. این جنبش در عین حال یک جبهه وسیع از مدافعين حقوق انساني ایجاد کرده است که حکومتها و باندهای تروریست اسلامی را به حساب بردن از این جنبش وادار کرده است. کمیته بین المللی علیه سنگسار که در این جبهه جهانی و در این مبارزه ٬ نقش سازمانده و پیشروی را ایفا کرده است٬ از طرف دولتها و نهادها و اتحادیه اروپا و مردم در ابعادی وسیع به رسمیت شناخته شده است. اين کميته متشکل از 200 سازمان٬ نهاد و شخصيت بين المللي است.
روز 11 جولای روز سنگسار مریم ایوبی میرود که بعنوان روز جهانی علیه سنگسار در دنيا به رسمیت شناخته شود و تا کنون دهها سازمان و نهاد مدافع حقوق انسانی آن را امضا کرده اند.

یکی از تبعات حرکت جهانی و جنبش وسیع علیه قوانین سنگسار این است که زمینه اعلام موجودیت کمپین ها و فعالیتهایی از نوع "کمپین قانون بی سنگسار" در ایران را فراهم کرده است و فعالین آن میتوانند بر سکوی این دستاوردها کمپین شان را پیش ببرند. ما خرسندیم که این کمپین میتواند گوشه ای از یک جنبش جهانی و وسیع علیه سنگسار باشد. مبارزه علیه سنگسار با مبارزه علیه اسلام سیاسی و علیه قوانین و مقررات و سنتهای ضد زن اسلامی عجین شده است. به این مبارزه باید پیوست و برای عقب راندن باندهای ترور اسلامی و حکومتهای زن ستیز و ضد انسانی اسلامی باید با تمام قوا به میدان آمد. دنیا نباید به یک مورد دیگر از سنگسار عادت کند. سنگسار را باید فورا و قانونا در همه جا ممنوع کرد!

مینا احدی هماهنگ کننده کمیته بین المللی علیه سنگسار
6 نوامبر 2006
http://www.stopstoningnow.myphotos.cc/

تلفن تماس: 00491775692413
minaahadi@aol.com

No comments: