با ما تماس بگیریدو نظرات خود را برای ما بفرستید....kian.azar@gmail.com برای ایجاد یک دنیای شاد،انسانی ،مرفه و برابر باید همه خواستاران آن تلاش کنند تا ایجاد آن میسر شود،بیایید با هم برای ایجاد آن تلاش و مبارزه کنیم

Thursday, August 21, 2008

کانال جدید و سرنگونی جمهوری اسلامی

اصغر کریمی

موقعیتی که کانال جدید در طول یکسال گذشته و بویژه در ماههای اخیر پیدا کرده است، یکی از شعف انگیزترین اتفاقات سیاسی ایران است.

کانال جدید به محبوب ترین، معتبرترین و پربیننده ترین رسانه اپوزیسیون تبدیل شده است. این ادعای من نیست، نظر بسیاری از شنوندگان از شهرهای مختلف کشور است که میگویند این کانال را همه میگیرند و کافی است برنامه های زنده آنرا نگاه کنید و با کانال های سیاسی دیگر مقایسه کنید تا شما هم بلافاصله با آنها هم عقیده شوید. آوازه کانال جدید در همه جا، در تهران و شهرستان ها و روستاها پیچیده است. میلیونها نفر همه روزه پای برنامه های آن می نشینند و مباحث آنرا دنبال میکنند. کارگر یکی از کارخانه های بزرگ اخیرا گفته بود: "الان به جای "جمع های کانال جدید" بگوئید جمع های کارخانه! کارگران صبح که به هم میرسند با صدای بلند در مورد برنامه شب قبل با هم صحبت میکنند و درمورد بحث های آن اظهار نظر میکنند. به شما اطمینان خاطر میدهم که کانال جدید در شهر ما به اولین کانال مورد علاقه مردم تبدیل شده. من خودم تا مدتی قبل تحت تاثیر مذهب و آنچه در مغز ما کرده اند بودم اما الان همه داریم تغییر میکنیم". و این اتفاقی است که در ابعاد وسیعی هرروز در مقابل چشمان حیرت زده سران رژیم و ایادی آنها دارد صورت میگیرد. درمورد ابراز محبت و احساسات گرمی که در طول برنامه های زنده و یا از طریق پیام های اقشار مختلف مردم بویژه کارگران از کانال جدید و برنامه سازانش بیان میشود، میتوان خیلی چیزها گفت، اینها ما را امیدوار میکند که کانال جدید جای خود را در میان میلیونها نفر باز کرده و دارد نقش تاریخی و سرنوشت سازی ایفا میکند و این وظایف مهم و متعددی را و تلاش دو چندانی را برای سر پا نگهداشتن آن مقابل حزب کمونیست کارگری و همه کمونیستها و آزادیخواهان میگذارد. اینجا به اختصار به نقش کانال جدید میپردازم.

کانال جدید چه میکند؟
کانال جدید یک ابزار افشاگری سیاسی علیه جمهوری اسلامی است.
ابزار ارتقای آگاهی سیاسی مردم است. ابزار آگاه کردن مردم نسبت به راه حلهای شبه رژیمی و اپوزیسیون راست و قوم پرستان است.
مردم را علیه مذهب و سنتها و قوانین مذهبی مجهز میکند و تریبون قدرتمند سکولاریسم و مذهب زدائی است.
عملی بودن سرنگونی و نابودی سرمایه داری و شکل دادن به یک جامعه انسانی و سوسیالیستی را توضیح میدهد و موانع ذهنی که طبقات حاکم به جامعه حقنه کرده اند را بر ملا میکند و به مردم اعتماد بنفس میدهد.
اما کار مهم کانال جدید حرکتی است که دارد شکل میدهد. بویژه برنامه های زنده، که شبیه یک آکسیون است که غروب روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه با بینندگان میلیونی به اجرا درمیاید. تریبونی است که مردم از نقاط مختلف در آن شرکت میکنند و کیفرخواست خود را علیه این حکومت و سرانش اعلام میکنند و خواهان سرنگونی اش میشوند. در عین حال تریبونی است برای بسیج مردم علیه طرح های مختلف رژیم و به شکست کشاندن آن. جائی که حرفها یکی میشود، ادبیات ها به هم نزدیک میشود، خواستها و مطالبات، نقدها و تعریف و تمجیدها یکدیگر را تکمیل میکند، خشم و عصیان به هم میامیزد و در اوج فقر و محرومیتی که اکثریت عظیم مردم را در بر گرفته است، بارقه های امید و خوشبینی را در دل مردم میپروراند، سمپاشی علیه کمونیست ها را خنثی میکند، در میان مردم از اقصی نقاط کشور همبستگی و همدلی ایجاد میکند، اتحاد شکل میدهد و اهمیت مساله این است که اینها همه بدور کانال جدید و حزب کمونیست کارگری شکل میگیرد. جامعه برای تغییر، برای عبور از این دوره، برای انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی و ساختن جامعه ای انسانی نیاز به یک حزب سیاسی دارد و دارد به دور آن حلقه میزند. برای اتحاد، برای متشکل شدن، برای امیدوار شدن و غلبه بر ترس و ناباوری، وجود حزب کمونیست کارگری بعنوان یک حزب سیاسی قدرتمند و توده ای حیاتی است. وجود حزب کمونیست کارگری اساسی ترین تفاوت این دوره با انقلاب ٥٧ است که مردم فاقد یک حزب سیاسی بودند و شکست خوردند. امروز این حزب هست. بخش های مختلف مردم بویژه خانواده های کارگری به فراخوان برنامه سازان برای پیوستن به حزب کمونیست کارگری پاسخ میدهند و احساس قدرت بیشتر میکنند. این یک اتفاق بزرگ سیاسی برای همه سوسیالیست ها، برای کارگر، برای زن، جوان، دانشجو و برای همه مردم شریف و تشنه رهائی است.

ابزار اتحاد و تشکل:
کانال جدید تریبونی برای بسیج قطب چپ جامعه است. نفس اینکه مردم به یک کانال کمونیستی زنگ میزنند و در دفاع از مباحث و مواضعی که توسط برنامه سازان این کانال مطرح میشود صحبت میکنند، و یا جواب وزارت اطلاعاتی ها را میدهند، اهمیت سیاسی زیادی دارد. قبلا در مقاله ای نوشته بودم که در برنامه های حکومت مذهبی نمیخواهیم مردم اعم از سکولار و مذهبی، بیدین و بادین، مخالفت خود با مذهب یا حکومت مذهبی را در کانال کمونیست های کارگری، در میان میگذاشتند و حمایت میکردند. این برنامه ها همصدائی صمیمانه مردم بود با حزب کمونیست کارگری که بعنوان ضدمذهبی ترین جریان سیاسی کشور شناخته میشود. این برنامه اعلام علنی و قاطع شکست تبلیغات ضدکمونیستی برای منزوی کردن کمونیست های بود. این برنامه ها مانند رفراندمی بود که مردم به نفع برنامه حزب کمونیست کارگری درمورد موضوع مهم مذهب رای دادند. حتی آنها که خود را مسلمان میدانستند با صدای بلند درمقابل چشمان وزارت اطلاعاتی ها و حکومت خدا و قرآن، نهایت انزجارشان را از جمهوری اسلامی و حکومت مذهبی و آخوند و آیت اله، پشت یک تریبون کمونیستی و ضدمذهب اعلام کردند. در سایر برنامه ها علیه اعدام، علیه آیت اله های میلیاردر، علیه بیحقوقی زن، علیه فحشاء، علیه محرومیت های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، در همه اینها مردم میایند و از حزب کمونیست کارگری و برنامه سازان این کانال راه حل میخواهند و به راه حلها گوش میدهند و بدنبال آن در جمعهای خانوادگی و محفلی و در کارخانه و دانشگاه درمورد آن صحبت میکنند. ارزش سیاسی این اتفاق در عین حال این است که گوئی مردم در میتینگ های حزب کمونیست کارگری که سه بار در هفته برپا میشود حضور بهم میرسانند و هربار رادیکال تر و فعال تر و دخالتگر شرکت میکنند. در این میتینگ ها همدیگر را میفهمند، هم صدائی را با گوشت و پوست احساس میکنند، میلیونها نفر بیننده هرچند زیر یک سقف نیستند اما قلبها و مغزهایشان بسیار به هم نزدیک میشود. احساس میکنی که دارند اراده واحدی پیدا میکنند. این از یکطرف به معنی شکل گیری یک قطب چپ در ابعادی بسیار بزرگ است و از طرفی شکل گیری یک حزب وسیع اجتماعی است که زمینه را برای پاسخگوئی به فراخوان های سیاسی مبارزاتی بزرگ فراهم میکند. واقعیت این است که امروز بدون این حزب حرکتهای بزرگ و سراسری شکل نمیگیرد. اتحادهای بزرگ و آکسیونها و اعتصابات متحد و سراسری بوجود نمیاید. حزبی، اتوریته ای، رهبری لازم است که اعتماد مردم را جلب کرده باشد. حزبی که مردم انتخابش کرده باشند و در مقیاس توده ای و خیلی بزرگ انتخابش کرده باشند تا زمینه تحرکات سیاسی بزرگ نیز فراهم شود. و این توسط کانال جدید دارد ساخته میشود.

بحث این نیست که ما علیه رژیم یا در تقابل با راست حرفهای خوب میزنیم و راه حل های متفاوت مطرح میکنیم. بحث این است که میلیونها نفرپای این حرفها مینشینند و تاثیر میگیرند، بحث این است که حزب کمونیست کارگری به دهها میلیون نفر دسترسی پیدا کرده است و این یک واقعه بسیار بزرگ و تاریخی است. در کنار آرمانهای انسانی و سیاست های رادیکال و واقع بینانه، یک برنامه روشن، یک رهبری منسجم و یک بدنه کادری ورزیده یعنی یک حزب سیاسی کمونیستی، دسترسی به مردم مهمترین فاکتور انتخاب سیاسی توسط مردم در مقیاس ماکرو است و حزب کمونیست کارگری، بدنبال سالها تلاش بی وقفه، امروز بسیار فراتر از آنچه فکر میکردیم، به این هدف رسیده است. امروز میلیونها نفر پای صحبت رهبران حزب در کانال جدید می نشینند و به سخنرانی آنها و راه حل های آنها گوش میدهند و اظهار نظر میکنند. سالها تلاش کردیم تا يک حزب سياسى کمونیستی بسازیم که در مرکز جدال قدرت در جامعه پرچم کارگر و مساوات طلبى و آزادیخواهى را بلند کند، مقابل چشم مردم با آرا و عقاید طبقه حاکم و جنبش های مختلف بورژوائی در بیفتد و راه حل و نگرش سوسیالیستی را جلو مردم بگذارد و این امکان را برای هر کارگر و هر سوسیالیست و هر انسان مدافع آزادی و برابری فراهم کند که این حزب را انتخاب کند. و کانال جدید این امکان را فراهم کرده است. مردم از راه حل میپرسند و کانال جدید همه روزه راه های متشکل شدن بدور این حزب، بدور کانال جدید، ایجاد شبکه هائی که مردم را به هم پیوند میدهد و آماده فعالیت متشکل و حزبی میکند به آنها ارائه میدهند. و این فراخوان ها هرچه جلو میائیم با استقبال گرمتر مردم مواجه میشود.

ادامه کاری کانال جدید، مبرم ترین مساله ما است:
سوال مهم این است که آیا کانال جدید میتواند ادامه کاری خود را حفظ کند تا این نقش تاریخی را ایفا کند؟ تامین هزینه های سنگین ماهانه کانال جدید در ١٣ ماه گذشته، برای حزبی که تنها منبعش دوستدارانش هستند، یک کار هرکولی بوده است و این نشانه ای از استحکام و قدرت جنبش ما، جنبش کمونیستی کارگری، و موقعیت ویژه حزب کمونیست کارگری است. اما این منابع محدود است، بخشی از این کمک ها وامهائی است که دوستان در اختیار ما گذاشته اند و این ادامه کار نیست. جریانات راست، منابع مالی فراوان دارند اما از نظر سیاسی بی افقند و هرچه جامعه بیشتر به چپ میچرخد پراکنده تر و بی افق تر میشوند. جریانات کمونیستی اما منابع مالی شان همیشه محدود است و این سد مهمی درمقابل پیشروی آنها است. اما ما از نظر نفوذ سیاسی و جلب بیننده درمقیاس چند میلیونی کاملا موفق بوده ایم و رکورد شکسته ایم. باید این پیشروی را به پیشروی مالی تبدیل کنیم. جمع آوری ٤٧ هزار دلار در ماه برای ما کار بسیار دشواری بنظر میاید اما غیرممکن نیست. ما برایش راه حل داریم و راهش را معرفی کرده ایم: اسپانسورگیری از بینندگان و علاقمندان. کافی است هزار مورد کمک ماهانه پنجاه دلاری جمع کنیم.

آنها که میخواهند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند و روی آنتن میایند و آرزوی سرنگونی این رژیم را میکنند، اولین قدمشان این است که دستشان را در دست ما بگذارند و هزینه تلویزیون خود را تامین کنند. این در حال حاضر مهمترین قدم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. بدون این کانال کار بسیار دشوارتر میشود. این یک واقعیت است و مردم زیادی به آن اذعان دارند. پس باید بعنوان یک امر مهم و فوری در راه سرنگونی این حکومت هر تلاشی برای حفظ آن انجام دهند. دوستی از ایران گفت که مستغلاتی دارد سعی میکند بفروشد و به کانال جدید کمک کند و چرا که نه. هستند انسانهای شریفی که موقعیت اقتصادی خوبی دارند. میتوانند زمینی، باغی، مستغلاتی بفروشند و سهم بزرگی از این هزینه را بعهده بگیرند. فراخوان من خطاب به دوستداران حزب است، به سوسیالیست ها و آزادیخواهان و همه مردم شریف و زحمتکش است. لااقل هزار نفرشان باید تعهد بدهند که این کانال را برای سرنگونی رژیم حفظ میکنند و مخارجش را تامین میکنند. هیچگاه در طول تاریخ این کشور کمونیسم چنین موقعیتی برای پیشروی و فتح بسیاری از سنگرهای سیاسی نداشته است، هیچگاه کمونیسم در ابعادی چنین بزرگ توان خنثی کردن خزعبلات ضدکمونیستی و ضدمردمی را نداشته است. این هر کمونیستی را با هردرجه اختلاف نظری که با ما داشته باشد باید به تکاپو وادارد که در تامین هزینه چنین کانالی ما را کمک کند. صحبت من با این دوستان این است که این کانال شما و این حزب شما است. کنکاش در مسائل سیاسی و تئوریک را همیشه میتوان انجام داد اما کانالی که میلیونها کارگر و زحمتکش به آن امید دوخته اند را نباید اجازه دهید تعطیل شود. هم شما به این کانال برای گسترش ایده های انسانی تان نیاز دارید و هم ما برای قدرتمندتر شدن به شما نیاز داریم. اگر این کانال نباشد، حرف شما را تعداد کمتری میشنوند. اگر این کانال نباشد دست کارفرما علیه کارگر بلندتر خواهد شد و شلاق های وزارت اطلاعات بیشتر بر گرده زندانیان فرودخواهد آمد. اگر این کانال نباشد سمومات ضدکمونیستی میدان بازتری پیدا میکند. خود را در پیشروی تاکنونی شریک بدانید و در پیشروی های بیشتر آن در آینده تعهد بدهید.

بعلاوه نفس اینکه هزار نفر هزینه کانال جدید را بدوش بگیرند، یا اگر خود ندارند دیگران را به کمک تشویق کنند و در واقع به سازمانده این حرکت تبدیل شوند، خود یک موفقیت بزرگ سیاسی نیز هست. در چنین صورتی حزب از نظر ساختارهای تشکیلاتی نیز گام بسیار مهمی به جلو برداشته است و بسیار قدرتمندتر در صحنه سیاسی ایران قد علم خواهد کرد. در واقع هزار نفر در داخل و خارج کشور یک رسالت تاریخی بزرگ بدوش میگیرند تا این کانال سر پا بماند که کارگر، زن، جوان، معلم، دانشجو، زندانی سیاسی، کبرا رحمانپورها، قربانیان اعتیاد، میلیونها تن فروشی که هرروز له میشوند تا زندگی خود و کودکشان را تامین کنند، سرشان را با این کانال بالا نگهدارند و در مسیر رهائی با هم یکی شوند.
فعالین کارگری، فعالین دانشجوئی، مدافعین حقوق زن، مدافعین آزادی زندانیان سیاسی، آتئیست ها و همه مدافعین آزادی و برابری باید آستین بالا بزنند و به کمک کانال جدید بیایند. کانال جدید قطب محکم و موثر دفاع از مبارزه آنها، از آرمانهای آنها و از همه ارزشهائی است که باید برایش جنگید و ما داریم میجنگیم. جنگیده ایم و تا اینجا آنرا نگه داشته ایم. این سلاح مهم مردم برای سرنگونی است و باید حفظش کرد. این در لحظه حاضر مهمترین کمپین سیاسی و عملی برای فراهم کردن نیروی لازم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. دست همه شما را در این تلاش به گرمی میفشاریم.*

No comments: